top of page

Regulamin korzystania z usługi
Porada on-line

To jest tylko przykładowy tekst regulaminu
Regulamin korzystania z Usługi Konsultacje Online

§ 1. Postanowienia ogólne

  1. Serwis, za poÅ›rednictwem którego Å›wiadczone sÄ… UsÅ‚ugi Konsultacje Online dostÄ™pny pod adresem internetowym fenomed.pl  prowadzony jest przez PawÅ‚a Skorego prowadzÄ…cego dziaÅ‚alność gospodarczÄ… pod firmÄ… Indywidualna Specjalistyczna Praktyka Lekarska PaweÅ‚ Skory, wpisanÄ… do Centralnej Ewidencji i Informacji o DziaÅ‚alnoÅ›ci Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra wÅ‚aÅ›ciwego ds. gospodarki, NIP 5541839840.

  2. Niniejszy Regulamin skierowany jest do Pacjentów korzystajÄ…cych z UsÅ‚ug Konsultacje Online i okreÅ›la zasady korzystania z UsÅ‚ug Konsultacje Online oraz zasady i tryb zawierania Umów o Å›wiadczenie UsÅ‚ug Konsultacje Online z Pacjentem na odlegÅ‚ość za poÅ›rednictwem Serwisu.

  3. Przez użyte w Regulaminie Usług Konsultacje Online pojęcia rozumie się:

    1. Konsultacja online – UsÅ‚uga obejmujÄ…ca Åšwiadczenia Telemedyczne;

    2. Lekarz – osoba fizyczna bÄ™dÄ…ca podmiotem wykonujÄ…cym dziaÅ‚alność leczniczÄ… zgodnie z przepisami ustawy o dziaÅ‚alnoÅ›ci leczniczej, udzielajÄ…ca ÅšwiadczeÅ„ Telemedycznych;

    3. UsÅ‚uga –  usÅ‚uga z zakresu Åšwiadczenia Telemedycznego

    4. UsÅ‚ugodawca – Indywidualna Specjalistyczna Praktyka Lekarska PaweÅ‚ Skory, wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o DziaÅ‚alnoÅ›ci Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra wÅ‚aÅ›ciwego ds. gospodarki, NIP 5541839840;

    5. Åšwiadczenie Telemedyczne – Å›wiadczenie zdrowotne udzielane przez Lekarza za pomocÄ… systemów teleinformatycznych lub systemów łącznoÅ›ci
      w rozumieniu ustawy o działalności leczniczej;

    6. Umowa – umowa o Å›wiadczenie UsÅ‚ug Konsultacje Online, zawierana na zasadach okreÅ›lonych w Regulaminie UsÅ‚ug Konsultacje Online.

    7. System Teleinformatyczny/ Serwis –  oprogramowanie należące do UsÅ‚ugodawcy udostÄ™pnione Pacjentowi pod adresem internetowym www.fenomed.pl, zapewniajÄ…cy przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyÅ‚anie i odbieranie danych poprzez sieć telekomunikacyjnÄ… celem Å›wiadczenia UsÅ‚ug Teleinformatycznych.

    8. Formularz danych pÅ‚atnoÅ›ci – formularz niezbÄ™dny do dokonania pÅ‚atnoÅ›ci.

    9. Formularz rejestracyjny – formularz dostÄ™pny w Systemie Teleinformatycznym UsÅ‚ugodawcy, umożliwiajÄ…cy utworzenie przesÅ‚anie danych niezbÄ™dnych do wykonania UsÅ‚ugi Konsultacji Online.

  4. Podmiotem świadczącym Usługi Konsultacje Online jest Lekarz wybrany przez Pacjenta udzielający świadczeń w Klinice Fenomed. Zawarcie umowy o świadczenie Usługi Konsultacje Online następuje wraz z dokonaniem opłaty za Konsultację Online.

  5. Dokonanie wpÅ‚aty jest równoznaczne z udzieleniem zgody na udzielenie Å›wiadczenia zdrowotnego.

  6. Lekarz świadczy Usługi Konsultacje Online, określone w Regulaminie, na rzecz Pacjenta za pośrednictwem Serwisu.

§2. Podstawy prawne

  1. Prawo telekomunikacyjne – Ustawa z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (tj. Dz. U. z 2014 r., poz. 243 ze zm.);

  2. Ustawa o Å›wiadczeniu usÅ‚ug drogÄ… elektronicznÄ… – Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o Å›wiadczeniu usÅ‚ug drogÄ… elektronicznÄ… (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1422 ze zm.);

  3. Ustawa o dziaÅ‚alnoÅ›ci leczniczej – Ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o dziaÅ‚alnoÅ›ci leczniczej (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 618 ze zm.);

  4. Ustawa o prawach pacjenta – Ustawa z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzecznik Praw Pacjenta (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 186 ze zm.);

  5. RODO – RozporzÄ…dzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwiÄ…zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepÅ‚ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporzÄ…dzenie o ochronie danych),

  6. Kodeks cywilny – Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 380 ze zm.).

§ 3. UsÅ‚ugi Konsultacje Online

  1. Warunkiem skorzystania z UsÅ‚ugi Konsultacje Online jest speÅ‚nienie warunków okreÅ›lonych w Regulaminie oraz uiszczenie opÅ‚aty za UsÅ‚ugÄ™.

  1. Komunikacja Pacjenta z Lekarzem może przebiegać w formie:

    1. telekonferencji – przekazu audio miÄ™dzy Pacjentem a Lekarzem za poÅ›rednictwem telefonu.

  1. Wybór formy komunikacji jest zależny od preferencji Pacjenta.

  2. Warunkiem udzielenia Pacjentowi Świadczenia Telemedycznego jest uzupełnienie następujących danych w Formularzu rejestracyjnym:

    1. imiÄ™ (imiona) i nazwisko (nazwiska),

    2. numer PESEL, jeżeli został nadany lub inny numer ewidencyjny (w przypadku braku numeru PESEL),

    3. adres e-mail i numer telefonu kontaktowego (z wyłączeniem numeru telefonu stacjonarnego),

    4. adres miejsca zamieszkania

    5. dane i dokumenty dotyczące stanu zdrowia, niezbędne do realizacji Świadczenia Telemedycznego,

  1. Dane, o których mowa w ustÄ™pie poprzedzajÄ…cym, Pacjent podaje w Formularzu rejestracyjnym dostÄ™pnym na stronie Serwisu oraz w wiadomoÅ›ci e-mail potwierdzajÄ…cej dokonanie zamówienia UsÅ‚ugi.

  2. W przypadku gdy Pacjentem jest osobą nieposiadająca pełnej zdolności do czynności prawnych osobą udzielającą informacji jest jego przedstawiciel ustawowy.

  3. Åšwiadczenia Telemedyczne nie obejmujÄ… Å›wiadczeÅ„ zdrowotnych wymagajÄ…cych osobistego, bezpoÅ›redniego kontaktu z osobÄ… wykonujÄ…cÄ… zawód medyczny.

  4. Jeżeli wymaga tego postawiona uprzednio diagnoza, Lekarz w ramach udzielania Świadczenia Telemedycznego może wystawić e-receptę, e-ZLA i/lub e-skierowanie jeżeli jest to uzasadnione stanem zdrowia Pacjenta odzwierciedlonym w dokumentacji medycznej.

  5. Do wystawienia e-recepty, e-ZLA i/lub e-skierowania Lekarz może wymagać od Pacjenta przedÅ‚ożenia dokumentów potwierdzajÄ…cych postawionÄ… uprzednio diagnozÄ™, takich jak:

    1. karta wypisu ze szpitala,

    2. dokumentacja medyczna,

    3. wyniki badań laboratoryjnych/obrazowych.

  1. Jednostkowa Usługa Konsultacji online trwa 15 minut (jedna jednostka czasu). Jeżeli Usługa wymaga więcej czasu, Konsultant przedłuża czas trwania konsultacji do czasu niezbędnego z punktu widzenia medycznego problemu Pacjenta. Za przedłużenie czasu trwania jednostkowej konsultacji opłata nie jest pobierana.

  2. Udzielanie przez Lekarzy ÅšwiadczeÅ„ Telemedycznych, nastÄ™puje w oparciu o wskazania aktualnej wiedzy medycznej i naukowej, dostÄ™pnymi za pomocÄ… Systemu Teleinformatycznego lub systemu łącznoÅ›ci, metodami i Å›rodkami rozpoznawania i leczenia chorób, zgodnie z zasadami etyki zawodowej oraz z należytÄ… starannoÅ›ciÄ….

  3. Lekarze prowadzÄ… dokumentacjÄ™ medycznÄ… zgodnie z przepisami prawa, w szczególnoÅ›ci zgodnie z ustawÄ… o prawach pacjenta.

  4. Konsultacja lekarska w ramach Konsultacji Online może być poprzedzona przeprowadzeniem ankiety dotyczÄ…cej m.in. ogólnego stanu zdrowia Pacjenta, dotychczasowego leczenia, wyników badaÅ„, przyjmowanych leków czy predyspozycji genetycznych.

  5. Lekarz przeprowadza badanie Pacjenta, które ma na celu ocenÄ™ stanu jego zdrowia oraz dobranie wÅ‚aÅ›ciwych metod leczenia.

  6. Przebieg świadczenia Usługi Konsultacje Online może być rejestrowany przez Lekarza, a jego zapis może być przechowywany wraz z dokumentacją medyczną. Akceptując Regulamin Pacjent wyraża zgodę na rejestrację przebiegu Usługi Konsultacje online, w tym na sporządzanie zapisu głosowego lub audiowizualnego.

  7. Pacjent ma wglÄ…d do swojej dokumentacji medycznej. Może również otrzymać kopiÄ™ dokumentacji medycznej.

  8. Pacjent zobowiÄ…zuje siÄ™ ujawnić Lekarzowi wszelkie informacje i okolicznoÅ›ci, które mogÄ… mieć znaczenie dla udzielania ÅšwiadczeÅ„ Telemedycznych, w tym kopie dokumentacji medycznej, wyników badaÅ„, które mogÄ… być konieczne do udzielenia Åšwiadczenia Telemedycznego.

  9. Pacjent ponosi wyłącznÄ… odpowiedzialność za niezgodne z prawdÄ… lub zatajone informacje, o których mowa w ustÄ™pie poprzedzajÄ…cym, jeżeli miaÅ‚y lub mogÅ‚y mieć wpÅ‚yw na wykonanie UsÅ‚ug Konsultacje Online.

  10. Lekarz nie ponosi odpowiedzialnoÅ›ci za podanie przez Pacjenta niekompletnych, nieprawdziwych lub nieprawidÅ‚owych informacji, zwÅ‚aszcza w przypadku podania danych osób trzecich bez ich wiedzy lub zgody. Za skutki podania błędnych, niekompletnych, nieprawdziwych, wprowadzajÄ…cych w błąd lub w inny sposób nieprawidÅ‚owych danych wyłączna odpowiedzialność spoczywa na Pacjencie.

  11. Lekarz nie ponosi odpowiedzialnoÅ›ci za skutki korzystania z UsÅ‚ug przez Pacjenta w sposób sprzeczny z Regulaminem.

§ 4. Warunki zawierania i rozwiÄ…zywania umów

  1. Umowa zawierana na zasadach określonych w Regulaminie Usług Konsultacje Online jest umową dotyczącą usług zdrowotnych w rozumieniu ustawy o prawach konsumenta.

  2. Dokonanie wpÅ‚aty przez Pacjenta jest równoznaczna z zawarciem umowy
    o Usługi Konsultacje online oraz akceptacją Regulaminu Usług Konsultacje Online.

  3. Opłata za Usługę Konsultacja online wynosi 150 zł brutto.

  4. Umowa zostaje zawarta na czas wykonywania Usługi Konsultacja Online.

  5. W celu zawarcia umowy o Usługę Konsultację Online należy

    1. Zrealizować zamówienie UsÅ‚ugi Konsultacji Online za poÅ›rednictwem Serwisu.

    2. Dokonać wpÅ‚aty za poÅ›rednictwem zewnÄ™trznego serwisu pÅ‚atnoÅ›ci internetowych, na który Pacjent zostaje automatycznie przekierowany.

    3. Wypełnić Formularz rejestracyjny.

  6. Potwierdzenie zawarcia Umowy Pacjent otrzymuje w wiadomości e-mail wysłanej na adres podany w Formularzu danych płatności.

  7. W ciÄ…gu 48h od zweryfikowania pÅ‚atnoÅ›ci UsÅ‚ugodawca kontaktuje siÄ™ telefonicznie z Pacjentem celem uzgodnienia daty i godziny wykonania UsÅ‚ugi Konsultacja Online. Wyłączeniu podlegajÄ… dni Å›wiÄ…teczne, weekendy oraz dni wolne od pracy.  Potwierdzenie wyznaczonej daty i godziny Konsultacji Online Pacjent otrzymuje w wiadomoÅ›ci e-mail wysÅ‚anej na adres podany w Formularzu Rejestracyjnym.

  8. W wyznaczonym uprzednio terminie Pacjent powinien oczekiwać połączenia ze strony Usługodawcy.

  9. Jeżeli Pacjent nie odbierze połączenia od UsÅ‚ugodawcy w wybranym uprzednio terminie, UsÅ‚ugodawca zastrzega sobie prawo do obciążenia Pacjenta opÅ‚atÄ… w wysokoÅ›ci równej cenie zamówionej UsÅ‚ugi Konsultacje Online.

  10. W przypadku odwoÅ‚ania Konsultacji Online z wyprzedzeniem nie mniejszym niż cztery godziny  przed planowanÄ… KonsultacjÄ… Online Pacjent ma prawo do zwrotu kwoty uiszczonej opÅ‚aty.  UsÅ‚ugodawcÄ™ należy powiadomić o woli rezygnacji z UsÅ‚ugi drogÄ… telefonicznÄ… i/lub w formie wiadomoÅ›ci e-mail. Nie powiadomienie UsÅ‚ugodawcy o rezygnacji w czasie krótszym niż cztery godziny przed KonsultacjÄ… Online bÄ™dzie skutkowaÅ‚o brakiem zwrotu uiszczonej kwoty.

  11. Pacjent ma możliwość modyfikacji terminu Konsultacje Online po uprzednim skontaktowaniu siÄ™ telefonicznym bÄ…dź za pomocÄ… wiadomoÅ›ci e-mail z UsÅ‚ugodawcÄ…, nie później niż cztery godziny przed planowanÄ… KonsultacjÄ… Online.

  12. Okres czterech godzin, o którym mowa w dwóch poprzedzajÄ…cych punktach liczony jest wstecz od daty i godziny planowanej Konsultacji Online z wyłączeniem czasu wykraczajÄ…cego poza czas pracy UsÅ‚ugodawcy.

  13. Po wykonaniu Usługi Konsultacji online Pacjent traci możliwość odstąpienia od Umowy, o czym zostaje poinformowany.

  14. Każda ze stron może wypowiedzieć UmowÄ™ ze skutkiem natychmiastowym w przypadku istotnego naruszenia przez drugÄ… stronÄ™ warunków Umowy, przepisów prawa lub praw drugiej strony lub osoby trzeciej.

§ 5. Wymogi techniczne

Celem przeprowadzenia Usługi Konsultacje Online Pacjent zobowiązany jest spełnić warunki techniczne, określone w Regulaminie.

  1. urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internetowej i dowolną przeglądarką internetową,

  2. aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),

  3. włączona obsÅ‚uga plików cookies.

  4. UrzÄ…dzenie koÅ„cowe z dostÄ™pem do sieci komórkowej/telefonicznej.

§ 6. Reklamacje

  1. Pacjentowi przysługuje prawo zgłaszania zapytań, uwag i reklamacji w związku
    ze zrealizowaną Usługą Konsultacje Online. Zapytania, uwagi i reklamacje dotyczące działania Serwisu i związanych z nim kwestii natury technicznej należy zgłaszać na adres e-mail fenomed@feomed.pl

  2. Termin rozpatrzenia reklamacji wynosi 14 dni roboczych, chyba że odpowiedni Regulamin Organizacyjny przewiduje krótszy termin.

  3. Reklamacja powinna zostać złożona w formie pisemnej. Treść reklamacji powinna zawierać, co najmniej:

    1. dane pozwalające na identyfikację Pacjenta: nazwa użytkownika, imię i nazwisko, adres e-mail, adres pocztowy (dla reklamacji składanych listownie);

    2. określenie przedmiotu reklamacji,

    3. określenie ewentualnych żądań Pacjenta,

    4. wskazanie daty zaistnienia zdarzenia świadczącego o nienależytym wykonaniu Usługi Konsultacji Online.

§ 7. Postanowienia koÅ„cowe

PrzesyÅ‚anie treÅ›ci niezgodnych z prawem, sprzecznych z dobrymi obyczajami lub naruszajÄ…cych prawa UsÅ‚ugodawcy lub innych oraz które mogÅ‚yby powodować lub zachÄ™cać do zachowania uznawanego za dziaÅ‚anie niezgodne z prawem, naruszajÄ…cego prawa osób trzecich, w szczególnoÅ›ci prawa autorskie lub dobra osobiste, jest zabronione.

portrait-successful-business-woman-using-digital-tablet.jpg
smiling-adult-businessman-receiving-lovely-message-his-phone-while-walking.jpg

Porada on-line

Wybierz datÄ™ i godzinÄ™, która Ci odpowiada i spotkajmy siÄ™ on-line.
bottom of page